Steg 4
Om du fortfarande inte är nöjd och vill gå vidare med ärendet kan du kontakta respektive kommuns avdelning för fristående förskoleverksamhet.
För Stockholm och Kista kan du kontakta utbildningsförvaltningen, telefon 08-508 33 000 eller maila till anmalan@stockholm.se
Gäller ditt ärende klagomål på förskola i Nacka kommun kan du gå vidare med ärendet genom att kontakta Nacka kommuns kontaktcenter på telefon 08-718 80 00 eller via e-post utbildningsenheten@nacka.se
Har du ett klagomål som gäller förskola i Helsingborgs kommun kan du göra en anmälan till barn – och utbildningsnämnden. Maila till skol.fritidsforvaltningen@helsingborg.se
Har du ett klagomål som gäller förskolan i Ängelholm kan du göra en anmälan till huvuduppdrag Lärande och familj. Kontakta kundtjänst telefon 0431-870 00 eller gör en anmälan via e-post: info@engelholm.se
Om ditt klagomål gäller förskolan i Stocksund kan du kontakta Bildningsförvaltningen. Detta görs via den digitala e-tjänsten Kontakta kommunen.
Steg 5
Om du efter att ha använt kontaktvägarna steg 1–4 fortfarande känner att du vill gå vidare med dina synpunkter kan du vända dig till Skolinspektionen.
Skolinspektionen
Box 23069
104 35 Stockholm
Telefon: 08-58 60 8000